maniatis img

titania1

«Κυρίες και Κύριοι,
Αγαπητοί σύντροφοι,
Πολίτες,

η Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ κι Επικεφαλής του Κινήματος Αλλαγής, Φώφη Γεννηματά, έθεσε το πλαίσιο του ευρύτερου πολιτικού προβληματισμού που διαπερνά οριζόντια όλα τα θέματα της επικαιρότητας.

Η συζήτησή μας σήμερα αγγίζει ένα από τα πιο νευραλγικά θέματα της ζωής των πολιτών στις πόλεις.
Τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες.

Για μας, το Κίνημα Αλλαγής, το ενδιαφέρον για τις δημόσιες συγκοινωνίες στηρίζεται στις αξίες και τους στόχους που θέλουμε να υπηρετήσουμε σε αυτό το νέο ξεκίνημά μας.

Κάνουμε πράξη τον δημόσιο χαρακτήρα των συγκοινωνιών, αφού σε ολόκληρο τον αναπτυγμένο κόσμο και ιδιαίτερα στην Ευρώπη, οι αστικές συγκοινωνίες στηρίζονται από τους κρατικούς, ή περιφερειακούς, ή δημοτικούς τοπικούς προϋπολογισμούς, για να μπορούν να παίζουν τον καταλυτικά αναγκαίο ρόλο τους.

 

Ο πολιτικός μας σχεδιασμός δεν ξεκινάει από το μηδέν, γιατί δεν μπορεί να αγνοήσει την σημερινή αδιέξοδη κατάσταση, όπως διαμορφώθηκε από τα μεγάλα λάθη και την απουσία πολιτικής ανάπτυξης των δημόσιων συγκοινωνιών από τους ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ και ειδικά τον πολυπράγμονα υπουργό Χρήστο Σπίρτζη.

Μιλάμε για αδιέξοδη κατάσταση, γιατί όπως θα εξηγήσει ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, οι αστικές συγκοινωνίες είχαν στηριχθεί από εμάς έμπρακτα με τον εξορθολογισμό, την ανανέωση του στόλου, την αναδιάρθρωση των δρομολογίων, τη λειτουργική συνέργεια τους με το Μετρό, το Τραμ και τον Προαστιακό.

Τις υποδομές αυτές μπορούσε να τις αξιοποιήσει η κυβέρνηση μαζί με το πρωτόγνωρο ρεύμα τουρισμού στην Αθήνα την τελευταία τριετία. Θα μπορούσαν να δημιουργήσουν επί πλέον έσοδα για την ανάπτυξή τους και τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Μια ακόμα ευκαιρία που χάθηκε.

Αλλά τι πραγματικά συνέβη στις αστικές συγκοινωνίες αυτό το διάστημα κάτω από την επίβλεψη του κ. Σπίρτζη;

  1. Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ διέκοψε την προσπάθεια εξυγίανσης των αστικών συγκοινωνιών που έγινε την περίοδο 2010-2014. Εμείς πετύχαμε λειτουργική κερδοφορία, μείωση εισιτηρίου από 1,4€ σε 1,2€, αποτροπή απολύσεων, αύξηση επιβατικής κίνησης, μείωση κατά 50% της κρατικής επιδότησης, θεσμοθέτηση των εθελοντών ελεγκτών, εφαρμογή τεχνολογικών καινοτομιών.
  2. Την ίδια περίοδο, ενώ εντάχθηκαν στο σύστημα δωρεάν μετακινήσεων κι άλλες ευπαθείς ομάδες, οι ευαίσθητοι αρμόδιοι υπουργοί ΣΥΡΙΖΑ, «ξέχασαν» να υπογράψουν τις απαιτούμενες Υπουργικές Αποφάσεις για να υπάρχουν έσοδα από αυτές τις μετακινήσεις και να μην ζημιώνονται οι αστικές συγκοινωνίες.
  3. Αποτέλεσμα του συνδυασμού των αρνητικών επιπτώσεων στα μειωμένα κατά 20% έσοδα (από 240 εκατ. € στα 190 εκατ. €), είναι η δημιουργία αδιεξόδου από την έλλειψη ρευστότητας, με αποτέλεσμα να μην συντηρείται επαρκώς ο στόλος, να μην γίνεται προμήθεια των ανταλλακτικών και του μηχανολογικού εξοπλισμού και από τα 2.000 λεωφορεία, να κυκλοφορούν πραγματικά στους δρόμους μόνο 800-900, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εξυπηρέτηση των πολιτών. Αύξησαν πάλι το εισιτήριο στο 1,4€, αύξησαν κατά 18% την κρατική επιδότηση που πληρώνουν όλοι οι πολίτες, μετακινούμενοι ή όχι, διπλασίασαν πολλά έξοδα προς τρίτους, διπλασίασαν σχεδόν τα έξοδα ασφάλειας και φύλαξης.
  4. Η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου ήταν έτοιμη για εφαρμογή και το κατάντησε γεφύρι της Άρτας ο υπουργός του «δεν πληρώνω». Παραλογισμός ανικανότητας! Ακόμα και σήμερα, 4 μήνες μετά την εφαρμογή του, σε πολλούς σταθμούς οι μπάρες είναι ανοιχτές. Ταυτόχρονα, ουρές οργανωτικής αθλιότητας και ταλαιπωρίας επιβατών, περιμένουν όσους πολίτες δοκιμάζουν να αγοράσουν ηλεκτρονικό εισιτήριο.
  5. Η δημοσιοποίηση των ονομάτων των εθελοντών ελεγκτών για τη μείωση της λαθρεπιβίβασης, που ξεπερνα τα 50 εκατ. €/χρόνο, και οι ζημιές που προκάλεσαν «ακτιβιστές» με στενές σχέσεις με την κυβέρνηση Τσίπρα, είναι ενδεικτικά της υποβάθμισης του ΟΑΣΑ και της απογοήτευσης του προσωπικού που δημιουργήθηκε με ευθύνη της Κυβέρνησης.
  6. Η απαράδεκτη τακτική του κ. Σπίρτζη που για να καλύψει τις αδυναμίες του και την έλλειψη αποτελεσματικής πολιτικής, άρχισε πογκρόμ διώξεων εναντίον των εργαζόμενων.
  7. Στη γραμμή 4 του ΜΕΤΡΟ, δημοπρατούν τυφλό τμήμα, χωρίς διασύνδεση με τη γραμμή 1 στον Περισσό και τη γραμμή 3 στην Κατεχάκη, μια απαράδεκτη παράλειψη που μειώνει δραματικά τόσο τη διαλειτουργικότητα του συστήματος, όσο και την εισπραξιμότητα εισιτηρίων.

Αγαπητοί φίλοι,

Σήμερα, εμείς καλούμαστε να αφήσουμε πίσω μας αυτό το παρελθόν και να σχεδιάσουμε την ομαλή μετάβαση στη νέα εποχή των αστικών συγκοινωνιών μαζί με τους πολίτες και τους εργαζόμενους.Συγκοινωνίες που θα λειτουργούν με αυστηρό πλαίσιο εταιρικής διακυβέρνησης, με αξιολόγηση όλων, με απόλυτο σεβασμό στα χρήματα που πληρώνουν οι Έλληνες πολίτες.

Στόχος μας, οι σύγχρονες, ποιοτικές, αξιόπιστες, ασφαλείς, φθηνές, δημόσιες αστικές συγκοινωνίες, ως βασικό Ατομικό Δικαίωμα όλων των πολιτών. Ιδιαίτερα των οικονομικά αδύναμων, ώστε να μετακινούνται από και προς τους τόπους κατοικίας, εργασίας και αναψυχής με σύγχρονο τρόπο.

Φθηνό εισιτήριο για τους πολλούς, δωρεάν μετακίνηση και μειωμένο για όσους το έχουν ανάγκη.

Εμείς έχουμε ένα Ολοκληρωμένο σχέδιο για τη σύνδεση των συγκοινωνιών με αυτό που ονομάζουμε «Έξυπνες Ψηφιακές Πόλεις».

Το «Internet των Αντικειμένων», η Τηλεματική διαχείριση στόλου, το πολλαπλών χρήσεων ηλεκτρονικό εισιτήριο, η Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα με δημόσιες αστικές συγκοινωνίες, είναι αναπόσπαστα τμήματα της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης.

Διευκολύνουν τη μετακίνηση των πολιτών, μειώνουν τη χρήση του ιδιωτικού αυτοκινήτου, προστατεύουν το περιβάλλον και την υγεία των πολιτών, αυξάνουν δραστικά την επενδυτική κι εμπορική ελκυστικότητα και το επίπεδο καθημερινής διαβίωσης.

Τα άτομα με χαμηλό εισόδημα, οι άνεργοι, οι ηλικιωμένοι και τα άτομα με αναπηρία, είναι αυτά ιδιαίτερα που διατρέχουν τον κίνδυνο κοινωνικής απομόνωσης ως αποτέλεσμα κακών επιλογών και υποδομών μεταφοράς.

Συντρόφισσες και σύντροφοι,
φίλες και φίλοι,

έχουμε δηλώσει ότι δεν θα ανεχθούμε και θα ακυρώσουμε τη λειτουργία του Υπερταμείου Αποικιοκρατίας στο οποίο ξεπούλησε ο κ. Τσίπρας το δημόσιο πλούτο της χώρας για 100 χρόνια, μεταξύ των οποίων και τις δημόσιες συγκοινωνίες.

Εμείς έχουμε δεσμευθεί ότι η αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας θα γίνει με σωστό τρόπο. Και μπορεί να αποφέρει στην εθνική οικονομία 150 δις € επενδύσεις τα επόμενα 10 χρόνια.

Με άλλα λόγια, η αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας μπορεί να συνεισφέρει μεσοσταθμικά στην εθνική αναπτυξιακή προσπάθεια κάθε χρόνο 15 δις €, για τα επόμενα 10 χρόνια.

Για να γίνει πράξη αυτό το νέο προοδευτικό, πατριωτικό μοντέλο ανάπτυξης, δεσμευόμαστε ότι θα προχωρήσουμε με τις ακόλουθες 5 ρήτρες: 

  1. Ρήτρα Απασχολησιμότητας, όπου ως βασικό κριτήριο αξιολόγησης τίθεται ο μέγιστος αριθμός θέσεων εργασίας που δημιουργείται από κάθε παρέμβαση.
  2. Ρήτρα Τοπικής Ωφελιμότητας, με σημαντικό μέρος των εσόδων από την αξιοποίηση της δημόσιας ακίνητης περιουσίας, να επενδύεται στις τοπικές κοινωνίες για έργα ανάπτυξης και περιβάλλοντος, ώστε οι τοπικές κοινωνίες να αισθάνονται σύμμαχοι και όχι εχθροί των αναπτυξιακών δράσεων.
  3. Ρήτρα Αειφορίας και Βιωσιμότητας, που συνεπάγεται την απόλυτη και πλήρη εφαρμογή όλων των περιβαλλοντικών προϋποθέσεων και οδηγιών, προκειμένου να διατηρηθεί στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο, ο περιβαλλοντικός και πολιτιστικός πλούτος της χώρας.
  4. Ρήτρα Διαγενεακής Αλληλεγγύης, με την ενσωμάτωση στο Ταμείο Αλληλεγγύης Γενεών, που θεσμοθετήσαμε το 2013 για τα έσοδα από την αξιοποίηση υδρογονανθράκων, επιπλέον του 25% από τα έσοδα αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας.
  5. Ρήτρα Συμμετοχής στα Μελλοντικά Κέρδη, έτσι ώστε να επωφεληθεί η κοινωνία και το δημόσιο από τα αυξημένα έσοδα που θα προκύψουν τα επόμενα χρόνια σε επενδύσεις που στηρίζονται στη δημόσια περιουσία.

Αυτό είναι μια πραγματικά προοδευτική προσέγγιση, μια πράξη σύγχρονου Προοδευτικού Πατριωτισμού. Για να σχεδιάσουμε και να υπηρετήσουμε χωρίς προκαταλήψεις τις μεταρρυθμίσεις που έχουμε ανάγκη στην παιδεία, την υγεία, την οικονομία, τις επενδύσεις, το περιβάλλον, αλλά κυρίως την αξιοποίηση του υψηλά καταρτισμένου ανθρώπινου δυναμικού της χώρας.

Φίλες και φίλοι,

η Φώφη Γεννηματά, όλοι εμείς στο Κίνημα Αλλαγής, δεσμευόμαστε στους κατοίκους του Λεκανοπεδίου να υλοποιήσουμε το όραμά μας, οι Αστικές Συγκοινωνίες να αποτελέσουν την κορυφαία αναπτυξιακή, κοινωνική, πολεοδομική, κυκλοφοριακή κι επενδυτική μας προτεραιότητα. Στόχος μας, τόσο οι μόνιμοι κάτοικοι, όσο και οι επισκέπτες, να απολαμβάνουν δημόσιες συγκοινωνίες κορυφαίου ευρωπαϊκού επιπέδου, με πιστότητα και πυκνότητα δρομολογίων, πλήρη διαλειτουργικότητα των διαφορετικών μέσων, ταχύτητα και ποιότητα εξυπηρέτησης.

Η προσπάθεια που ξεκινήσαμε ως Κίνημα Αλλαγής, θα φέρει την ανατροπή στο πολιτικό σκηνικό και θα αλλάξει τη σημερινή μίζερη εικόνα όπου λαϊκισμός και συντηρητισμός προσπαθούν να κτίσουν ένα πλασματικό δίπολο και να κρατήσουν την χώρα όμηρο και σε συνεχές αδιέξοδο.
Δεν μας αξίζει κάτι τέτοιο και δεν συμβιβαζόμαστε.

Γι αυτό κάνουμε μια νέα αρχή και καλούμε την κοινωνία και τις υγιείς παραγωγικές δυνάμεις και τους εργαζόμενους του τόπου, να έλθουν μαζί μας.»

pasok psosklisi

 

Pin It

Βιβλία Γιάννη Μανιάτη

ΒΟΟΚ Maniatis dianeosis metarithmiseis patriotismos energeia oriktos ploutos proklisi prasinis anaptixis geografika sistimata