maniatis img

MANPRΑΔΙΟΡΘΩΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η Κυβέρνηση πρέπει να λύσει το υπαρξιακό της πρόβλημα με το θέμα του Ελληνικού. Ή η επένδυση είναι πολύ καλή, χαίρονται, την τιμούν και αυτό θα γίνει εμφανές στο Εθνικό Σώμα ή ντρέπονται για την επένδυση. Εδώ, όμως, φαίνεται ότι, πραγματικά, έχουμε το φαινόμενο να προσκυνάνε ότι πετροβολούσαν οι κυβερνητικοί παράγοντες, μέχρι πριν λίγα χρόνια.
Την ώρα που άκουγα τους συναδέλφους να μιλούν, μου ήρθε στο μυαλό το ότι έκανε ο Πρωθυπουργός, κ. Τσίπρας, με ένα άλλο, επίσης εμβληματικό έργο, στο οποίο, επίσης, ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α., είχε σταθεί απέναντι, τον αγωγό TAP. Για ένα έργο 1,5 δισεκατομμυρίου € προϋπολογισμού, ο κ. Τσίπρας οργάνωσε πολύ μεγάλη τελετή, ορθά, υποκρύπτοντας έτσι τη θέληση του να ενσωματώσει στην πολιτική του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. μια επιλογή που είχε σταθεί απέναντι και ο ίδιος και όλη η κοινοβουλευτική του ομάδα.
Εδώ, τώρα, τι έχουμε, δεν καταλαβαίνω. Το έργο το θέλετε, είναι καλό;
Αυτό σημαίνει, αν είναι καλό το έργο και το θέλετε, γιατί το περνάτε με συνοπτικές διαδικασίες; Εγώ δεν καταλαβαίνω γιατί αύριο, κατ' επειγόντως, να το περάσουμε, χωρίς καμία διαβούλευση;
Επίσης, γιατί, όπως μας είπαν και όλοι οι δήμαρχοι, δεν έχετε μιλήσει με τους τοπικούς δημάρχους ώστε να δούμε, οι κοινωνίες των γειτονικών δήμων πώς θα αντιδράσουν;
Πολύ συνοπτικά, ξέρουμε όλοι, περίπου, πού βρισκόμαστε. Τίμημα και επενδυτική υποχρέωση του επενδυτή 5,5 δισεκατομμύρια €, συνολικό πλάνο ανάπτυξης 8 δισεκατομμύρια €, συμβολή στο Α.Ε.Π. 2,3% μέχρι την ολοκλήρωση του έργου, 70.000 θέσεις εργασίας και 1,5 εκατομμύριο τουρίστες.
Αυτό, γιατί καθυστέρησε δύο χρόνια;
Επειδή, εγώ, θέλω εμμέσως να απαντήσω στο ερώτημα που τέθηκε για το πόσο έχασε η εθνική οικονομία από την διετή, περίπου, καθυστέρηση, λόγω ΣΥ.ΡΙΖ.Α., διότι θυμίζω ότι το Νοέμβριο 2014, είχε υπογραφεί η σύμβαση και θα μπορούσε να έχει κυρωθεί από το Φεβρουάριο 2015, πρέπει να σας πω ότι με βάση όλες τις μελέτες που έχουν γίνει, απώλεια ενός έτους μιας μεγάλης επένδυσης σημαίνει απώλεια περίπου του 13% του συνολικού υπενδεδυμένου κεφαλαίου. Τα δύο χρόνια, λοιπόν, καθυστέρησης μπορεί να σημαίνουν πάνω από 25% απώλεια των ωφελειών, μετρώντας πια τη συνολική επένδυση.
Αυτό είναι το τίμημα της καθυστέρησης που είχαμε μέχρι τώρα.
Είναι τοπόσημο το έργο;
Εγώ απαντώ, ευθέως και θα σας πω γιατί μερικές φορές έχει σημασία και η προσωπική συμβολή του καθενός, εδώ, σε αυτόν τον τόπο. Το έργο αυτό, πράγματι, είναι ένα τοπόσημο. Είναι σχεδόν διπλάσιο από το Χάϊντ Παρκ και θα μου επιτρέψετε να διαβάσω από το Ρυθμιστικό σχέδιο Αθήνας, που ψηφίσαμε τον Αύγουστο 2014 και που καταψήφισε η σημερινή κυβερνητική πλειοψηφία, ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α., τι είχαμε προβλέψει. Το λέω αυτό γιατί ο υπερκείμενος σχεδιασμός, δηλαδή, το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας, επιτρέπει στο Συμβούλιο Επικρατείας να γνωμοδοτήσει θετικά απέναντι σε οποιαδήποτε ένσταση υπάρξει από οποιοδήποτε, μπροστά στην επένδυση.
Τι είχαμε προβλέψει;
Μητροπολιτικός Πόλος Ελληνικού - Αγίου Κοσμά, το τέως Αεροδρόμιο Ελληνικού, αναπτύσσεται ως μητροπολιτικός πόλος διεθνούς ακτινοβολίας, με στόχο την ανάδειξη της πρωτεύουσας σε σημαντικό κέντρο οικονομικής, περιβαλλοντικής και καινοτομικής ανάπτυξης και την ενίσχυση της Αθήνας ως τουριστικού προορισμού, επιχειρηματικού κέντρου και χώρο αναψυχής στην ευρύτερη περιοχή της ανατολικής Μεσογείου.
Αυτό καταψηφίστηκε από την τότε αξιωματική αντιπολίτευση, τον ΣΥ.ΡΙΖ.Α..
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, υπάρχει μια τεράστια ζημιά η οποία έχει γίνει στον ελληνικό λαό και η τεράστια ζημιά είναι ότι η συμπεριφορά και ο τρόπος λειτουργίας της Κυβέρνησης, φέρνει το μήνυμα στην κοινωνία πως δεν υπάρχει ελπίδα, δεν υπάρχει προοπτική και μέλλον σε αυτό τον τόπο. Αυτό που έχει μεγάλη σημασία είναι να πείσουμε ότι το καλύτερο είναι εφικτό, φτάνει η Κυβέρνηση να αλλάξει μυαλά είτε ο ελληνικός λαός να αλλάξει αυτή την Κυβέρνηση και να πάμε σε κάτι καλύτερο.
Το λέω αυτό γιατί μόλις πριν μια εβδομάδα, είχαμε ένα άλλο τραγικό γεγονός. Στο Ευρωκοινοβούλιο, ο Γιούνγκερ, είπε ότι από το πακέτο Γιούνγκερ, μέσα σε ένα χρόνο εφαρμογής του, σε όλη την Ευρώπη, επενδύθηκαν 116 δισεκατομμύρια €, δόθηκαν 200.000 δάνεια σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις και δημιουργήθηκαν 100.000 νέες θέσεις εργασίας.
Όλα αυτά στην Ελλάδα είναι μηδέν. Επειδή λοιπόν η χώρα μας δεν είναι η πατρίδα του μηδέν αλλά η χώρα πρέπει να γίνει χώρα  των αρίστων γι’ αυτό ίσως αυτό να είναι μία καλή ευκαιρία να αλλάξει μυαλό η κυβέρνηση.
 
 
[Ομιλία Γ. Μανιάτη στη κοινή Συνεδρίαση της Επιτροπής Οικονομικών και Παραγωγής & Εμπορίου της Βουλής κατά τη συζήτηση του νσχ του Υπ. Οικονομικών «Κύρωση της από 14.11.2014 Σύμβασης Αγοραπωλησίας Μετοχών για την απόκτηση του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε. και της από 19.07.2016 Τροποποιητικής Σύμβασης και ρύθμιση λοιπών συναφών θεμάτων» (20/9/2016)]
 
Pin It

Βιβλία Γιάννη Μανιάτη

ΒΟΟΚ Maniatis dianeosis metarithmiseis patriotismos energeia oriktos ploutos proklisi prasinis anaptixis geografika sistimata